Det går framåt med plantorna

Tomaterna har blivit riktigt fina och gurkorna är nu i större krukor. Passade på att plantera om luktärterna som snart ska klippas ner. Dom blir jättefina om man klipper över första bladparet. Igår planterade jag mina dahlior så nu är det fullt i garaget. Köpte inga nya fuschior i år utan dom flesta har övervintrat. Dom har börjat att grönska och växa efter nedklippningen och vattningen. Längtar nu till varmare utetemperatur, det är alltid lika skönt när man kan ta ut det mesta till växthuset. Fast i år är det långt kvar till barmark. Tror inte vi får snöfritt förrän en bit in i maj. Alltså ovanligt sent!
Återkommer med fler rapporter snart.
1 Lena i Skåne:

skriven

Otroligt, Karin, du ligger miltals före mig med dina plantor - och jag bor i Skåne!! Har inte ens satt gurkor än, jag hade ju tänkt prova det i år. Undrar om det är för sent nu...?

Däremot har Chokladblomman (hurra!!!) grott fint och är riktigt stor, den ser ut att kunna börja blomma när som helst nästan! DEN ser vi fram emot!

Har också satt massor av olika typer av Salvia, Stäppsalvia mfl för dem älskar jag verkligen. Finns en underbar liten en som heter Fairy Queen och som har lila stjälk!

Vi höres!

Kram, Lena och Hannah!

Kommentera här: