Åter snö men.... det är varmt o skönt ute!

Äntligen har kylan släppt sitt grepp. Nu har det varit omkring -5-6 grader mitt på dagen. Snön är åter på antågan och det har säkert kommit 10 cm sen igår. Är ändå positiv eftersom dagarna blir längre och ljuset starkare. Snart är det dags för frösådd!!! Återkommer med vad som är för mig aktuellt.
1 Lena i Skåne:

skriven

Hej! :-) Jag har också beställt från Jennys´men inte fått dem än, även från Thompson and Morgan och de fröerna vill jag ha SNART för tomatfröna måste i jorden!!! I år ska jag bara ha Tigerella och Sungold, tidigare har jag haft Santa också som är jättegod, men mitt växthus är så pyttelitet att jag måste hålla tillbaka...

Jag har också Matucana varje sommar, den är så otroligt vacker i bukett, ensam!! Annars testar jag nya olika sorter varje sommar, jag gillar också de riktigt storblommiga Luktärterna med långa, raka stjälkar!

Vi ses i sommar, om inte förr! :-)

Kramar från oss!

Lena! (PS! Vi har inte ens lika varmt som ni har idag!! DS.)

Kommentera här: