Nu har mina fröer kommit från jennys frön & sånt

Det är första gången jag beställer på denna sida www.fron-och-sant.se 
Har bara beställt nya fröer som jag aldrig odlat. Det blev:
Tomat - Santa F1 och Cindel F1
Gurka - Bella F1 och Diamant F1
Gul lök - Elista
Limebasilika
Krasse - Cherry Rose
Luktärt - Matucana
Det som jag köpt tidigare är röd Kålrabbi, vit Mangold och Rotselleri.
Brukar kosta på mig F1 fröer som jag tycker ger en högre kvalitet.
Förrutom detta så har jag kvar dessa frön som jag ska odla:
Broccoli, Kålrot, Fänkål, Squash gul o grön, Spenat, Sallad romersk ,
röd lök, vanlig Basilika, dill, sockerärter vitkål.
Blommor har jag tänkt att jag odla mindre av i år men det blir som vanligt Heliotrop,
vita tobaksblommor, ringblommor och broksalvia. Kan bli mer......
fast jag ska försöka hålla emot.


Ett tips - sätt inte så mycket av varje sort för då kan du fördriva lite av varje utan att det tar alltför stor plats.

Kommentera här: