Samling av blomkrukor

Det är fuschior och dahlior som ska torka upp innan dom får komma in.
Som vanligt blommar det fortfarande ganska mycket. Dahliorna brukar jag klippa
klippa ner lite och sen får dom vissna lite innan jag plockar upp dom och
lägger i en kartong för övervintring. Fuschiorna brukar jag plocka bort blommorna
och även lite blad innan dom ställs i fönster för övervintring. I år ska dock ett
flertal få frysa ner eftersom dom tar så mycket plats. Sorry!!
1 Lena i Skåne:

skriven

Åh, dina underbara Fuchsior!! Jag har också problem med utrymmet, eftersom alla mina (säkert 15 - 20) Fuchsior ska samsas i Johns garage ihop med 4 gigantiska Änglatrumpeter... Inte så poppis kan jag tala om...!

Men Fuchsiorna klipper jag ner helt, jag repar bort ALLT grönt och klipper bort allt ner till det förvedade. Sen står dom ganska mörkt som sagt, i garaget, med som mest 10 graders värme (skulle helst varit 5 grader men då fryser John sig fördärvad därute när han mekar med hojen ;-) )

Då tar dom mycket mindre plats. Har också hört att man kan gräva ner dem, liggande, i en stor lövhög eller liknande, dit tjälen inte når, och sen gräva fram dom till våren! Kanske lite riskabelt däruppe hos er...!

Kram, Lena och Hannah!

Kommentera här: