Nu är tomaterna omskolade

Så skönt att jag skolat om dom i större krukor. Har också förpassat dom ut i garaget. Det är ganska svalt där men jag hänger tyg/fiberduk över lysrörsarmaturen och då håller det ca 16 grader. Ja som ni förstår så får mina plantor kämpa på. Inne så rymmer jag nästan ingenting utan här gror jag bara fröna. Har ju 3 katter som kan smaka av i princip allt.... Som lite odlingstokig så har det blivit fler fröpåsar. Spetskål, Grönkål svart, Tomatillo lila och vinröd romersk sallad "Marshall" Lord Nelson. Så spännande - alla fröna är "nya" har alltså aldrig planterat dom. Fast som det ser ut ute så känns sommaren väldigt långt borta, för här det har snöat i två dagar till!!! Nu vill jag att det börjar att töa för det är bara drygt en månad tills jag brukar ha dahliorna ute på dagarna. Vi får väl se vad som händer.

Kommentera här: